HTML CSS PYTHON
Moduł Random w Numpy
Wstęp
Podstawowe metody
reklama
metoda random.seed()

Jedną z metod wbudowanych w moduł random w bibliotece Numpy jest metoda random.seed().

Moduł Random w Numpy służy do generowania liczb losowych, ale w rzeczywistości są to liczby pseudolosowe, ponieważ w module losowo wybierane liczby można w pewien sposób określić.

Zatem moduł Random w Numpy zawiera Generator Liczb Losowych. I właśnie jedna z wbudowanych metod tj. metoda random.seed() służy do tworzenia powtarzalnych wyników pseudolosowych.

Metoda random.seed() polega na zapisywaniu stanu funkcji losowej, która następnie generuje te same liczby losowe przy wielokrotnym wykonaniu kodu na tej samej maszynie lub na różnych maszynach

Tworzenie powtarzalnych wyników jest powszechnym wymogiem w różnych przypadkach użycia, np. do generowania pseudolosowego klucza szyfrującego, które są ważną częścią bezpieczeństwa komputera.

Kod, który ma dobrze zdefiniowane, powtarzalne wyniki, jest dobry do testowania.

Metoda random.seed() nic nie zwraca ale wpływa na inne metody, takie jak numpy.random.permutation(), randint() itd, i działa w zasięgu lokalnym.

Oznacza to, że jeśli określisz numpy.random.seed() tylko np. dwa razy, a wywołasz np. metodę numpy.random.randint() wiele razy, otrzymane wyniki nie będą identyczne (ponieważ nie będą zależały od tego samego materiału siewnego).

Przykład
from numpy import random
 
random.seed(0)
random.randint(1,100)
45    
 
random.seed(0)
random.randint(1,100)
45
 
random.randint(1,130)
48

Nie ma znaczenia jaką liczbę wstawimy do parametru funkcji, pamiętając, że użycie różnych nasion spowoduje, że NumPy wygeneruje różne liczby pseudolosowe.
Dane wyjściowe funkcji numpy.random będą zależeć od używanego materiału siewnego.

Jeśli nie podamy żadnego parametru, wówczas do inicjacji używany jest czas bieżący.

Przykład
from numpy import random
 
random.seed(1)
random.choice([3,1,6,4,9])
4     #wynik
 
random.seed(10)             
random.choice([3,1,6,4,9])        #taka sama wartość tablicy jak wyżej     
1     #wynik już inny
Podsumowując, głównym powodem, dla którego używamy losowego materiału siewnego NumPy, jest tworzenie wyników, które są całkowicie powtarzalne.

reklama
reklama
Szkoła bananik.pl jest zoptymalizowana pod kątem uczenia się, testowania i szkolenia.
Przykłady są stale sprawdzane, aby uniknąć błędów, ale nie możemy zagwarantować pełnej poprawności wszystkich treści.
Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na przeczytanie i zaakceptowanie naszych warunków użytkowania, plików cookie i polityki prywatności.
© 2022 bananik.pl
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.Rozumiem